Måndag 1/6
Hela eftermiddagen försökte jag lägga upp husbilen på Blocket. Det gick inte för jag kommer inte åt min gamla telia mail. De sa att jag skulle skapa ett nytt konto med den nya mailen. När jag sedan med bankid försökte loggain blev det stopp. Den gamla adressen går inte att ta bort för jag kan inte godkänna den nya med min gamla Telia mail. Försökte med deras AI support Bosse flera gånger men fick inte rätt på problemet.
Googlade och det är inte bara jag som har problem med att Vend som ägen Blocket. Blocket har inte någon telefonsupport. Det fanns de som betalt och det blivit problem med affären och pengarna blivit låsta. De har inte fått tag i någon som kunnat rätta till felet.
Surfade till trustpilot. Där har Blocket betyg 1. Lämnade ett omdöme. Brukar inte lämna omdömen annars men 3536 kan inte ha fel.
Mailade kundservice på Vend men de svarade bara med allmän information och en länk till en sida som jag redan besökt. Försökte svara att den länken var inte till någon hjälp. Fick ett autogenerat svar att de inte svarar på mail på den adressen. Funderar på att kontakta Helsingborgs Dagblad som ägs av Bonniers. Blocket ägs av Vend men enligt felmeddelandet vid inloggning är Schibsted ett annat tidningsföretag inblandat.
Gick på kvällen en promenad med Väsjö byalag. Vi gick på spåret ner till Vanåsfors. Sedan gick vi höger och åt vår matsäcken
Onsdag 3/6
Efter strul struntade jag i att försöka skapa annons på Blocket. Istället för att vända mig till Helsingborgs Dagblad (HD) för att berätta hur Blocket behandlar folk så skapade jag en husbil säljes annons i HD . Det blev lite dyrare än att annonsera på Blocket.
På eftermiddagen spelade jag boule med PRO. Förlorade alla matcherna. Det började stänka när vi var klara så det var till att snabbt cykla hem.
Torsdag 4/6
Jag har inte berättat att Uffe opererade knät i början på april. Idag var han och jag ute på en cykeltur. Den första sedan han opererade knät. Det blev en tre kilometers runda inte dåligt.
Fredag 5/6
Åkte till Gränsbygden och köpte nya tofflor. De gamla var utslitna och hade gjort sitt. Jag brukar slita ut ett par tofflor på fem år. Gillar att jobba med tofflor i trädgården. Det blir bättre kick med tofflor än med skor då man gräver med spade.
Beställde Skånetrafikens sommarkort som aktiveras den 15 juni.
Lördag 6/6
Uffe har bott i Skånes Fargerhult i snart 18 år och han har inte besökt nationaldagsfirandet. Vi passade på att cykla in till firandet som ligger i parken nedanför Opdahls. Det är Fagerhults Framtid som är arrangerar nationaldagsfirandet.. De utsåg årets Fagerhultare som blev Johan och Susanne Opdahl. De utsågs för att de bland annat ordnar konserter på en gård som de äger.
Det var hoppborgar, företagare och föreningar på plats i parken. Uffe köpte stark ölkorv med sig hem. Vi testade den igår kväll och den var god. Korven har 70% nötkött. Vädret var med oss så det blev grill när vi kom hem.
Söndag 7/6
Cyklade i duggregn till Skogensdag som firades på andra sidan Fedingesjön. Det var Sydved tillsammans med journalisten Åsa som ordnade arrangemanget. Det visades maskiner av både nyare gallringsmaskiner samt veterantraktorer. Även visning av de gamla möllorna och markvärdens 1800-talshus. Det har även varit en masugn vid möllorna. Man kunde gå en snitslad bana. Det fanns informationsskyltar längs banan.
Sparbanken boken fanns på plats och bjöd på kaffe. Kaffet var tillfälligt slut när jag var där. På parkeringen vid flygplatsen bjöds det på korv från Höjaholma köttbod. Cyklade hem andra sidan sjön.
Åkte sedan ner till Humleborgs koloniområde. Där var en gullig tant som släppte in mig. Då jag kollat de kolonier som var till salu visade hon sin koloni. Tyvärr har de inte vatten inne i stugorna. De har inte el.
Sedan åkte jag till Gullregnets koloniområde i Billesholm. Där hade en del el i sina stugor. De hade också en klubbstuga där man kunde handla vatten.
Jag får leta vidare efter sommarboende.








































































